MTÜ Ida-Virumaa Autokool
Erialad    


Valitud õppesuuna üksikasjad

 

Õppeasutus: MTÜ IDA-VIRUMAA KOOLITUS

Õppeasutuse kood: 80050271

E-mail: ivkoolitus@gmail.com

Õppekava nimetus : Täiskasvanute koolitaja (Andragoog) kompetentsid ja ettevalmistus kutseeksamiks


Õppe kogumaht (akad. tundides) : 160

Maksumus käibemaksuga : 2500

 

Kursuse nimetus: Täiskasvanute koolitaja (Andragoog) kompetentsid ja ettevalmistus kutseeksamiks

Koolituse maht, ak.t: 160

Hind (sisaldab käibemaksu): 2500.00

Õppekavarühm ja õppekava koostamise alus

Õppekavarühm: Pedagoogika / Andragoogika

Õppekava koostamise alus: Eesti kutsestandard „Täiskasvanute koolitaja (Andragoog)” (tase 5/6). Täiskasvanute koolituse seadus (TäKS).

Eesmärk ja õpiväljundid

Eesmärk: Koolitus annab õppijatele teoreetilised teadmised ja praktilised oskused andragoogika valdkonnas, mis on vajalikud täiskasvanute tulemuslikuks õpetamiseks, ning valmistab ette andragoogi kutsekvalifikatsiooni edukaks kutseeksami sooritamiseks.

Õpiväljundid. Õppija koolituse lõpuks teab ja oskab:

  • Teab andragoogika printsiipe, täiskasvanud õppija eripärasid, samuti Täiskasvanute koolituse seaduses (TäKS) kehtestatud nõudeid ja eetilisi norme.
  • Oskab läbi viia sihtrühma vajaduste analüüsi ning selle põhjal formuleerida selgeid õpieesmärke ja oodatavaid õpitulemusi.
  • Oskab koostada terviklikku ja struktureeritud standarditele vastavat täienduskoolituse õppekava.
  • Valdab mitmekesiseid õppemeetodeid (interaktiivseid, digitaalseid, hübriidseid) ning oskab neid valida vastavalt eesmärgile ja rühmale.
  • Oskab juhtida rühma dünaamikat, toetada motivatsiooni ja lahendada keerulisi olukordi.
  • Oskab rakendada erinevaid hindamismeetodeid ja anda konstruktiivset tagasisidet.
  • Oskab läbi viia oma professionaalse tegevuse eneseanalüüsi ja koostada e-portfooliot, mis on vajalik kutsekvalifikatsiooni taotlemiseks.

Sihtrühm ja õpingute alustamise tingimused

Sihtrühm: Isikud, kes soovivad omandada või tõsta täiskasvanute koolitamise kompetentse, samuti koolitajad, kes valmistuvad täiskasvanute koolitaja (andragoog) kutsekvalifikatsiooni (tase 5, 6) taotlemiseks.

Õpingute alustamise tingimused: Vähemalt keskhariduse olemasolu. Soovitav on õpetatava valdkonna valdamine.

Õppe kogumaht, selle struktuur, õppekeskkond ja õppevahendid

Õppe maht: 160 akadeemilist tundi:

  • 100 ak. t. – auditoorne õpe
  • 60 ak. t. – iseseisev töö (portfoolio, õppekava koostamine, praktika)

Õppekeskkond: Auditoorne või veebipõhine õpe. Teoreetiline õpe toimub õppekeskuse auditooriumis või Zoomi veebikeskkonnas. Ruumid ja varustus vastavad ohutusnormidele ning sanitaar- ja hügieeninõuetele, samuti tuleohutuse ja elektriohutuse seaduse nõuetele. Zoomi veebikeskkonnas osalemiseks on vajalik arvuti, nutitelefoni või tahvelarvuti ning püsiv internetiühendus.

Õppeklassid asuvad: Narva mnt. 40 ja Sompa 1 Jõhvi, Kalevi tn. 19 Kohtla-Järve ja Hariduse 1A, Sillamäe esimesel korrusel, bussipeatuse lähedal (3-5 minuti jalutuskäigu kaugusel), samuti on olemas tasuta parkla autodele.

Õppijate arv rühmas: 4-12 inimest.

Õppevahend: Õppijad varustatakse kaasaegse õppematerjaliga (elektrooniline ja trükitud), mis on kohandatud täiskasvanute eripäradele ja kursuse eesmärkidele. Individuaalne õppemapp jääb osalejale.

Õppeprotsessi kirjeldus, sh õppe sisu, õppemeetodid ja -materjalid

Õppeprotsess: Teoreetiline õpe ja praktilised harjutused, mis keskenduvad kompetentside kujundamisele. Õpe toimub 2-4 korda nädalas 3-4 akadeemilist tundi ja kestab 3-5 kuud. Õpe on interaktiivne, hõlmab loenguid, rühmatöid, juhtumianalüüse ja mentorlikke konsultatsioone.

Õppe Sisu (Moodulid)

Moodul 1: Andragoogika alused ja õiguskeskkond

  • Andragoogika kui teadus: Täiskasvanute ja laste õpetamise (andragoogika vs pedagoogika) erinevused. Täiskasvanute õpetamise põhiprintsiibid (autonoomia, motivatsioon, kogemusele tuginemine). Täiskasvanud õppija eripärad (motivatsioon, kogemus, eneseregulatsioon).
  • Kutse- ja Eetikastandard: Täiskasvanute koolitaja kompetentsid (tase 5 ja 6). Koolitaja eetikakoodeks, professionaalse vastutuse põhimõtted. Eneseanalüüs kui professionaalse arengu alus.
  • Õiguskeskkond: Täiskasvanute koolituse seadus (TäKS): peamised sätted ja nõuded. Täienduskoolituse õppekava koostamise nõuded. Õppekeskuse ja õppija õigused ja kohustused.

Moodul 2: Õppeprotsessi planeerimine ja disain

  • Vajaduste analüüs ja eesmärgistamine: Sihtrühma õpivajaduste väljaselgitamise meetodid (küsitlused, intervjuud, fookusgrupid). Õppe-eesmärkide (SMART mudel) ja oodatavate tulemuste formuleerimine. Eesmärkide vastavusse viimine kutsestandardite ja kvalifikatsioonidega.
  • Õppekava koostamine: Täienduskoolituse õppekava struktuur ja sisu. Õppesisu valiku, struktureerimise ja kohandamise põhimõtted. Nõuded õppekeskkonnale: auditoorse, veebipõhise ja hübriidõppe korraldamine.

Moodul 3: Õppe läbiviimine ja juhtimine

  • Aktiivõppemeetodid: Loeng ja esitlus: kohandamine täiskasvanud sihtrühmale. Interaktiivsete meetodite kasutamine (juhtumianalüüs, simulatsioonid, ajurünnak). Rühmatöö meetodid (rollimängud, projektid, arutelud).
  • Rühma dünaamika ja motivatsioon: Rühma arenguetapid ja nende juhtimine (Tuckmani mudel). Täiskasvanute motivatsiooni ja kaasamise toetamise meetodid. Töö keeruliste olukordadega, vastupanu ja konfliktide ületamine. Koolitaja läbipõlemise ennetamine.
  • Tehnoloogiate kasutamine (IKT): Digitaalsete tööriistade ja platvormide ülevaade ja rakendamine. Tehisintellekti (AI) võimalused ja eetika õppeprotsessis. Tõhusa veebi- ja hübriidõppe disain ja läbiviimine.

Moodul 4: Hindamine, eneseareng ja atesteerimine

  • Õpitulemuste hindamine: Hindamisliigid (diagnostiline, kujundav, kokkuvõttev). Hindamiskriteeriumide ja -vahendite (testid, ülesanded, juhtumid) väljatöötamine. Konstruktiivse tagasiside andmine (meetodid ja praktika).
  • Eneseareng ja mentorlus: Kompetentside eneseanalüüs ja individuaalse professionaalse arenguplaani koostamine. Koolitajate koostöö ja kogemuste vahetamine. Mentorlus (põhimõtted ja lähenemised alustavate koolitajate toetamisel).
  • Ettevalmistus kutseeksamiks: Nõuded andragoogi kutsekvalifikatsiooni e-portfooliole. Eneseanalüüsi struktuur ja sisu. Oma õppekava kaitsmine (presenteerimise praktika).

Õppemeetodid: Loengud, seminarid, rühmaarutelud, praktilised ettekanded (mikroõpetamine), juhtumianalüüsid, individuaalsed konsultatsioonid.

Õppematerjalide loetelu: Lektorite koostatud õppematerjalid, Täiskasvanute koolituse seadus (TäKS), Kutsestandard „Täiskasvanute koolitaja (Andragoog)”.

Hindamine, s.o. õppe lõpetamise tingimused

Hindamine, s.o. õppe lõpetamise tingimused: Õppija võttis osa auditoorsetest tundidest(80%) vajalikus mahus, sooritas iseseisva töö, koostas ja kaitses lõputööd.

Hindamiskriteeriumid ja -meetod:

  • Iseseisev töö: Praktiliste ja kodutööde sooritamine lektori juhiste alusel.
  • Lõputööde kaitsmine: Väljatöötatud õppekava ja omandatud kompetentse demonstreeriva e-portfoolio edukas kaitsmine.

Lõpetamise dokument:

  • Tunnistus: Väljastatakse, kui õppe lõpetamise nõuded on täidetud (õpiväljundid on saavutatud).
  • Tõend: Väljastatakse juhtudel, kui õpiväljundeid ei saavutatud, kuid õppija osales õppetöös (väljastatakse külastatud kontakttundide arvu kohta).

Lektorite kvalifikatsioon

  • Erialane haridus kursuse õppekava valdkonnas (andragoogika/pedagoogika), kinnitatud haridust tõendava dokumendiga.
  • Täiskasvanute koolitaja (Andragoog) kutsekvalifikatsiooni olemasolu (tase 6 või kõrgem).
  • Praktiline kogemus täiskasvanute õpetamisel ja töökogemus samas valdkonnas vähemalt 2 aastat.

 




INFO

Meist
MTÜ Ida-Virumaa Koolitus
Reg. nr. 80050271
Ida-Virumaa Autokool OÜ
Reg. nr. 10518040
SWEDBANK а/а EE162200001120022433

Kontor avatud:
E-R 10.00 – 17.00

ADRESS
Narva mnt. 40, 41536, Jõhvi
ivkoolitus@gmail.com
+(372) 33 52 154
+(372) 56 624 640
+(372) 55 500 692
+(372) 53 232 586
© MTÜ Ida-Virumaa Koolitus